انواع ماسک برای شادابی و طراوت پوست (2)






ماسک کاهو : از بین برنده جوش های صورت و التهاب آن ها

صورتتان را با آب جوشانده کاهو بشوئید تا جوش هایتان از بین برود. برای این کار بهتر است از برگ های سبزتر کاهو استفاده نمائید و قبل از جوشانیدن کاهو را کاملاً بشوئید.

ماسک پرتقال : برای تقویت و شادابی هر نوع پوست

آب نصف پرتقال را بگیرید و سه قاشق مرباخوری عسل که کمی هم حرارت دیده و نرم شده است مخلوط و به صورت و گردنتان بمالید. به پشت دراز بکشید و سعی کنید جسم و روح و ذهنتان عاری از هر مشغله فکری شود و سعی کنید برای مدت 20 تا 30 دقیقه بخوابید سپس صورتتان را با آب ولرم بشوئید و کرم مخصوص صورتتان را بمالید (می توانید از کرم مرطوب کننده استفاده نمائید).

ماسک خرمالو : برای تقویت پوست خشک

وسط یک خرمالوی رسیده را له کنید و با یک قاشق روغن زیتون (اگر بودار باشد بهتر است) مخلوط نمائید و به صورتتان بمالید. بعد از20 دقیقه با آب سرد بشوئید و کرم روزانه تان را بمالید. به علت خشکی پوستتان برای جلوگیری از ایجاد چروک صورت، باید از کرم های روزانه استفاده نمائید که می توانید با مراجعه پزشک مربوط کرم های متناسب با پوستتان را دریافت کنید.

ماسک شیر و تخم مرغ : برای تقویت پوست خشک

یک زرده تخم مرغ زده شده را با کمی شیر پر چرب مخلوط کنید و به صورت و گردن خود بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را بشوئید و از کرم روزانه تان استفاده نمائید.

ماسک کدو حلوایی : برای تقویت پوست چرب

چند تکه کدو حلوایی را ریز رنده کنید و با کمی ماست تازه مخلوط کرده و روی صورتتان قرار دهید و بعد از 25 دقیقه آن را با آب نیم گرم بشوئید.

ماسک هویج : برای تمیز کردن پوست صورت و تقویت آن

کمی آب هویج که مقداری تفاله هویج را به همراه دارد را با کمی پودر مخمر آب جو مخلوط کنید تا خمیر سفتی بدست آید و آن را بر روی صورتتان بمالید طوری که خمیر در هنگام خشک شدن و کنده شدن از صورتتان دانه های سیاه و چربی و زبری را از پوستتان جدا کند. بعد از کنده شدن خمیرها، صورتتان را با آب سرد بشوئید.

ماسک پودر جوانه گندم : ( سبوس جو یا گندم )

یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق سوپ خوری پودر جوانه گندم و یک قاشق آب سرد مخلوط کرده و خوب به هم بزنید تا به صورت خمیری در آید و سپس ماسک را روی صورت بمالید (دقت کنید که به دور چشمانتان نمالید) به مدت 20 دقیقه به پشت دراز بکشید. سپس با یک تکه پنبه مرطوب ماسک را پاک کنید و صورتتان را با آب گرم بشوئید و خشک نمائید.

ماسک لیمو ترش : برای پوست های چرب

یک زرده تخم مرغ خام را با چند قطره آب لیموترش تازه مخلوط کنید و آن را کاملاً بهم بزنید تا رنگش به سفیدی بزند، سپس آن را به پوست صورتتان بمالید و 20 دقیقه صبر کنید تا بر روی پوستتان خشک شود. سپس آن را با آب گرم بشوئید و با حوله ای نرم خشک نمائید.

ماسک گلاب : برای پوست های چرب

یک پنبه آغشته به گلاب را هر روز صبح و ظهر و شب به پوست صورتتان بمالید و پوست را پاک کنید به این ترتیب همانطور که خود مشاهده خواهید کرد جوش های صورتتان کم می شود. چون گلاب از چربی صورت می کاهد.

ماسک گیلاس : برای طراوت پوست و ضد خستگی صورت

چند گیلاس را بدون هسته له کنید (مانند انگور) و با یک گاز استریل برای حفظ آن بر روی پوستتان قرار دهید. بعد از 20 دقیقه صورتتان را بشوئید. بهتر است گیلاس ها را قبل از استفاده در یخچال قرار دهید تا خنک شوند و آن ها را به صورت سرد بر صورتتان بگذارید تا طراوت بیشتری به پوستتان بدهد و خستگی را از آن دور کند.
منبع:www.khanevadeyema.com